بقراط بهترین ها برای سلامتیمون

تاثیر کرمهای روز و شب بر روی پوست صورتمان

توسط: تحریریه بقراط    در 1396/8/7

بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند هیچ کرمی برای پوست موثر نیست مگر اینکه ممتد و با دقت مصرف شود در غیر این صورت هیچ کرمی با یک بار مصرف‌ معجزه نمی‌کند.واگر شست‌وشوی صورت را به‌درستی انجام ندهیم، صدمه‌ای که به پوست‌مان وارد می‌شود از فایده‌اش بیشتر خواهد بود.

دقت بیشتر در شست و شوی صورت

جالب است که بدانید که اگر شست‌وشوی صورت را به‌درستی انجام ندهیم، صدمه‌ای که از این طریق به پوست‌مان وارد می‌شود از فایده‌اش بیشتر خواهد بود. در ادامه با هم به بزرگ‌ترین اشتباهات رایج شست‌وشوی صورت و اینکه اصلاح برخی عادت‌ها چگونه می‌تواند باعث رفع و کاهش مشکلات پوستی آزار‌دهنده شود، می‌پردازیم.

برخی توصیه ها به شرح ذیل می باشد:


کرم های روز و شب

 استفاده از کرم‌های روز و شب  یک کار لوکس و غیرضروری نیست. به گفته متخصصان پوست، استفاده از این محصولات از بروز خشکی پوست پیشگیری می‌کند و روند پیری پوست را به‌تاخیر ‌می‌‌اندازد. همچنین کرم‌های روز و شب خاصیت مرطوب‌‌کنندگی بالایی دارند. کرم‌‌های روز اغلب سبک و حاوی ضدآفتاب‌ هستند؛ با این وجود این کرم‌ها هرگز نمی‌‌توانند جایگزین ضدآفتاب شوند. اما کرم‌‌‌های شب غلیظ‌تر از کرم‌های روز بوده و مواد مغذی و ویتامین‌‌های مفید زیادی برای پوست دارند و بهترین زمان استفاده از آنها بعد از 30سالگی است.


ویژگی های کرم روز بر روی پوست:

موقع روز، صورت در برابر اشعه های UV که از خورشید می تابه  میشه، آلودگی هوا زیاده، استرس های محیطی که توش هستیم بالاست، و ممکنه آرایش روی صورتمون باشه. بنابراین کرم های روز در درجه اول با هدف محافظت و نگهداری درست میشن. یعنی حاوی SPF برای جلوگیری از آفتاب سوختگی، و چروک زودرس، آنتی اکسیدان، کافئین هستن که باعث میشه پوست پر انرژی و سفت به نظر بیاد. کرم های روز معمولا به این منظور ساخته میشن که زیر آرایش صورت قرار بگیرن، به خاطر همین توی فرمولشون چربی کمتری دارن و به راحتی جذب صورت میشن تا صورتتون در طول روز بتونه نفس بکشه. در واقع صورتتون رو برای یه آرایش تمیز و بدون چربی حاضر می کنن.


ویژگی های کرم شب بر روی پوست:

با توجه به کارآیی مختلف ترکیبات حفظ و نگه‌داری پوست، به‌راحتی نمی‌توان یک محصول را کرم شب دانست. به عبارت دیگر، هرگونه کرم یا سایر ترکیبات بهداشتی را که شب‌ها به پوست می‌زنند را می‌توان کرم شب نامید. خوشبختانه این روزها شاهد پیشرفت زیادی در علم پزشکی هستیم و این امر باعث شده تا کرم‌های مختلفی برای پوست‌های چرب و سایر پوست‌ها در بازار موجود باشد. در این بین، افراد جوان ممکن است از کرم‌های شب‌ برای کاهش عارضه‌های پوستی خود استفاده کنند.

کرم‌ شب استاندارد را می‌توان محصولی دانست که در ترکیبات آن از موادی برای مرطوب‌ نگه‌ داشتن سطح پوست استفاده شده است؛ به‌همین دلیل در این گونه کرم‌ها بیشتر شاهد ترکیبات روغنی هستیم. از آنجایی که کرم‌های شب قرار است در سراسر شب، پوست فرد را مرطوب نگه‌ دارند، این کرم‌ها برای استفاده در طول روز پیشنهاد نمی‌شوند. در مجموع می توان گفت کرم شب، میانه خوبی با آرایش ندارد.

کرم‌های شب امروزی نیز نسبت به کرم‌هایی که در طول روز برای مرطوب کردن پوست استفاده می‌شود، چربی بیشتری دارند، اما خوشبختانه در کرم‌های شبی که این روزها وجود دارند، از فرمول‌هایی استفاده شده است که بالشت و ملافه را چرب نمی‌کنند. پوست بیشتر افراد در کناره‌های چشم و گونه‌ها نسبت به پیشانی و بینی خشک‌تر است و در نتیجه در ساخت کرم‌های شب از ترکیباتی استفاده شده است که باعث بسته شدن منافذ پوستی نمی‌شوند.




نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط، ثبت پرونده های الکترونیکی، مدیریت مالی مطب، جستجوی پزشکان، نوبت دهی آنلاین مطب و همچنین آموزش و توصیه های بهداشت و سلامت