بقراط بهترین ها برای سلامتیمون

روش های پیشگیری و درمان بیماری آنفولانزا

توسط: تحریریه بقراط    در 1396/7/20

با شروع شدن فصل سرما مردم بدنبال راههایی هستند که از گرفتن این بیماری فرار کنند ولی آیا زدن واکسن آنفولانزا راه حل جلوگیری از این بیماری می باشد؟ زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست، جدا از درمان شیمیایی آن ، می توان آن را با مواد غذایی نیز درمان کرد.

آیا آنفولانزا کشنده است؟

 با پیشرفت علم پزشکی، آنفلوانزا دیگر بیماری کشنده ای نیست، اما در گروه های آسیب پذیر مثل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد مبتلا به مشکلات تنفسی و بیماران با نقص ایمنی ممکن است همراه با خطراتی باشد.

ابتلا به آنفلوانزا در کودکان کوچک تر علاوه بر تهدید حیات، اثرات بسیار نامطلوبی بر رشد و تکامل آنان داردامّا زدن واکسن تنها راه ایمن کردن بدن نیست، جدا از درمان شیمیایی آن ، می توان آن را با مواد غذایی نیز درمان کرد.


پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا

پیشگیری آنفولانزا را به طور جدی در برنامه ی سلامت فردی خود بگنجانید تا دچار این بیماری جدی نشوید. اصولا اشخاص معتقدند که در محل کار و یا اماکن عمومی به این بیماری مبتلا می شوند.سیستم ایمنی، بدن را در مقابل باکتریها، ویروس و …محافظت می کند، هرچه مقاومت آن بالاتر باشد، درصد ابتلا به امراض کمتر است،

 در این جا به پنج نکته جهت افزایش سیستم ایمنی بدن اشاره می کنیم:

  1. بهداشت خانواده
  2. برنامه غذایی
  3. مکمّلات غذایی
  4. خواب کافی
  5. کاهش استرس و اضصراب

راهکارهای تغذیه ای

همه ی ما می دانیم چاقی باعث بروز بسیاری از بیماری ها می شود و همچنین چاقی باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود و هم چنین لاغری مفرط هم به علت اینکه بسیاری از مواد مغذی را جذب بدن نمی کند می تواند به همان اندازه دردسر ساز باشد.پس توصیه ی ما به شما این می باشد که زیر نظر پزشک متخصص وزن خود را به وزن نرمال برسانید.


جوشانده های گیاهی

مصرف برخی جوشانده های گیاهی هم می تواند علاوه بر اثرات ذکرشده خواص درمانی خاص داشته باشد. به عنوان مثال جوشانده نعناع یا پونه و یا عصاره رزماری عوارض تنفسی به ویژه سرفه را کاهش می دهد و جوشانده گل گاوزبان در کاهش تب موثر است. چای زنجبیل به علت طبع گرم و خاصیت ضدمیکروبی آن اثر مطلوبی دارد.


مایعات

مایعات بیشتری بنوشید. نیاز به مایعات در زمان مقابله بدن با عفونت ها به ویژه با مصرف داروها افزایش می یابد. به علاوه، ابتلا به تب نیاز را چند برابر می کند. همچنین مصرف مایعات به ویژه مایعات گرم علائم عفونت های تنفسی را کاهش می دهد، به علاوه گرم کردن مجاری تنفسی می تواند از سرعت رشد ویروس آنفلوانزا بکاهد. آب و آب میوه ها بهترین انتخاب هستند.






نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط، ثبت پرونده های الکترونیکی، مدیریت مالی مطب، جستجوی پزشکان، نوبت دهی آنلاین مطب و همچنین آموزش و توصیه های بهداشت و سلامت