بقراط بهترین ها برای سلامتیمون

چگونه صورتی صاف و شفاف داشته باشیم

توسط: تحریریه بقراط    در 1396/7/18

بعضی روزها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده است، امروز می خواهیم چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها را به شما معرفی کنیم که ساده و راحت در منزل تهیه می شود و بسیار در شفاف کردن پوست هایتان موثر است.

ماسک روشن کننده صورت برای پوست های تیره و کدر شده:


ماسک های خانگی برای درخشندگی و شفافیت پوست برای انواع پوست ها

ماسک بادام

این ماسک را روزانه و به مدت 2 هفته استفاده کنید
در هنگام صبح 3 یا 4 عدد بادام را در مقداری شیر بگذارید. شب هنگام این بادام ها را در شیر له کنید  تا خمیر نرمی به دست آید.و آن را روی صورت خود بمالید و بگذارید تا صبح روی صورتتان بماند. بعد از بیدار شدن ماسک را  با آب سرد از صورتتان بشورید. با این ماسک پوستتان به همان اندازه که شفاف می شود روشن ترو نرم تر نیز خواهد شد.
پوست های خشک هرروز می توانند از این ماسک استفاده کنند.


ماسک خیار و آب لیمو ترش تازه

ترکیب خیار با آب لیمو ترش بهترین ماسک برای روش کردن پوستهای چرب به شمار می رود

 می توانید این ماسک را به اطراف چشمها نیز بمالید. سعی کنید با استفاده از یک پنبه این ماسک را روی پوست بمالید. بگذارید تا 15 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشورید. برای نتیجه بهتر این ماسک را هر روز به مدت یک هفته استفاده کنید.


ماسک آرد نخود

ماسک آرد نخود برای صاف شدن و شفافیت پوست مفید است.

آرد نخود، آبلیمو ترش،زردچوبه، گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید.

خمیر را به پوست صورت مالیده و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با آب سرد بشویید. این ماسک خانگی می تواند برای تمام انواع پوستها استفاده گردد.


ماسک موز

ماسک موز برای شفافیت پوست است

موز را له کنید و سفیده تخم مرغ و کشک را به آن اضافه کنید. سپس ماسک را به پوست صورت مالیده و بعد از تقریبا 15 دقیقه بشورید.


ماسک خیار و هندوانه

آب خیار، آب هنوانه، ماست، پودر شیر را با هم مخلوط کرده و روی پوستتان بمالید و بگذارید تا 15 دقیقه بماند.


ماسک شیر

شیر، آبلیموی ترش تازه،زردچوبه را باهم مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت به دست آید. ماسک را روی صورت آنقدر بمالید تا وقتی خشک شود،  سپس با آب خنک بشورید.


ماسک شفاف کننده و سفت کننده پوست

سفیده تخم مرغ، عسل، آبلیمو ترش تازه را درون یک کاسه گود بریزید و با یک چنگال به خوبی هم بزنید تا حالت فوم بگیرد. صورتتان را بشورید و خشک کنید و با استفاده از انگشتان یا یک مسواک نرم مخلوط را به کل صورت( غیر از اطراف چشمها) بمالید. تا جاییکه می توانید ماسک را بطور ضخیم روی پوست قرار دهید. اجازه دهید ماسک 30 دقیقه روی پوستتان بماند تا کاملا خشک شود. سپس پوست را با آب گرم و با استفاده از یک لیف نرم صورتتان را بشویید.در آخر کمی آب سرد روی پوستتان بپاشید و با یک حوله نرم به آرامی خشک کنید.



نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط، ثبت پرونده های الکترونیکی، مدیریت مالی مطب، جستجوی پزشکان، نوبت دهی آنلاین مطب و همچنین آموزش و توصیه های بهداشت و سلامت