بقراط بهترین ها برای سلامتیمون

چگونگی حفظ بهداشت دندان و دهان از زبان استاد دانشگاه بوستون

توسط: تحریریه بقراط    در 1396/5/25

دندانپزشک شما تنها نقش یک همراه را برای داشتن دندان هایی سالم را دارد و تنها شما هستید که می بایست از دهان و دندان خود محافظت نمائید.مراقبت از دندان در خانه می تواند نقش به سزایی در پیشگیری از بیماری های دندان، لثه و همچینین بیماری های در حال توسعه داشته باشد.

محافظت از دندان و دهان

دکتر ریچارد پرایس محقق و استاد دانشگاه بوستون توصیه می کند که با حداقل یک بار صبح و یکبار شب قبل از خواب طور کامل مسواک بزنید و حداقل یکبار از نخ دندان استفاده نمائید. محافظت از دندان ها و مراجعه مرتب به دندانپزشک، شما را از هرگونه بیماری دهان محافظت می کند.

استفاده از محصولاتی که دارای تائیدیه ADA  (انجمن دندانپزشکان امریکا) را دارند نشان می دهد که این محصول کاملا برای دهان و دندان بی خطر بوده و برای بهداشت آن ها می توان استفاده کرد.

چند اصول اولیه در بهداشت دهان و دندان توسط دکتر ریچارد پرایس :

به گفته دکتر ریچارد پرایس، هدف از مراقبت دندان ها در خانه، مبارزه با عدم جرم گیری بیش از حد در لثه و دندان ها، بوی بد دهان، فروریختن دندان و بیماری های لثه می باشد. افرادی که به دندان های خود بی توجهی می کنند و باعث ایجاد جرم ها می شوند، اغلب دچار عفونت می شوند.

بسیاری از وسایلی که سبب بهداشت دهان و دندان می شوند، در داروخانه ها به وفور یافت می شوند. این وسایل شامل مسواک های معمولی و برقی، تمیزکننده های بین دندان، نخ های دندان و شستشو دهنده دهان می باشند و شما می بایست با توصیه دندانپزشک خود از آنها برای محافظ و تمیزی دهان خود استفاده نمائید.

پیامد های عدم رعایت بهداشت دهان:

عدم رعایت بهداشت سبب می شود تا مقدار زیادی جرم در پایه دندان ها خط واصل لثه قرار گیرد که سبب التهاب و قرمزی آن ها شود. این ناحیه پر از باکتری های مضر هستند که سبب تخریب و فروریختن دندان و نیز بیماری های لثه می باشد.

در صورت بی توجهی به بهداشت دهان و عدم مراجعه مرتب به دندانپزشک، جرم های متمرکز شده قادر خواهند بود تا فضاهای خالی بین دندان های شما رشد کنند و با تخریب آنها ممکن است دندان خود را از دست بدهید.


خبر خوب این است که با مراقب از دندان ها و مراجعه مستمر به دندانپزشک، می توانید از تجمع این باکتری ها کاسته و دهان و دندان هایی سالم و عاری از هرگونه بیماری داشته باشد.



نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط، ثبت پرونده های الکترونیکی، مدیریت مالی مطب، جستجوی پزشکان، نوبت دهی آنلاین مطب و همچنین آموزش و توصیه های بهداشت و سلامت