بقراط بهترین ها برای سلامتیمون

خداحافظی با سردرد های میگرنی با درمان طبیعی

توسط: تحریریه بقراط    در 1396/5/22

تقریبا از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به میگرن وجود دارد که در جامعه ما نزدیک به 7 میلیون نفر از این ضایعه رنج می برند. همچنین جزء بیست دلیلی است که افراد را عاجز از کار کردن می کند. در این مقاله یک روش موثر جهت تسکین طبیعی این درد و دلایل استفاده از آن را بیان خواهیم کرد.

بیماری میگرن چیست؟

میگرن، نوعی سردرد تپش دار است که تقریبا نیمی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این سردرد به اندازه ای شدید و طولانی است (بعضا تا 4 ساعت) که می تواند زندگی روزانه فرد را به طور کامل مختل کند.


معجون درمان میگرن

چیزی که نیاز دارید یک لیوان آب، آب لیموی تازه و دو قاشق چای خوری نمک است. آن ها را با هم ترکیب و میل نمایید. در کمتر از چند دقیقه سردرد شما از بین خواهد رفت.

استفاده از نمک در این معجون سبب می شود تا آن را خیلی سریع بنوشید و همچنین ثابت شده است که سطح سروتونین را افزایش می دهد که خود مسکن طبیعی درد است. همچنین سعی کنید از نمک دریایی استفاده نمائید. این نوع نمک شامل 80 نوع از املاح معدنی مانند منیزیم است. 


 


محلول آب، نمک و لیمو موجب می شود تا شما را از دردهای زیر نجات دهد:


دلایل ابتلا به میگرن

اگر شما جزء 10% از جامعه هستید که به میگرن مبتلا هستند احتمالا از دلایل آن متعجب می شوید. افراد به دلایل مختلفی از استرس گرفته تا استفاده از الکل، کمبود ویتامین و املاح معدنی به میگرن مبتلا می شوند. شایع ترین دلیل آن کمبود آب بدن یا الکترولیت است.

تا بحال شده علی رقم نوشیدن مقدار زیادی آب، همچنان احساس کمبود آب و تشنگی کنید؟ این زمانی اتفاق می افتد که سطح الکترولیت بدن شما بسیار پایین می باشد و بدن شروع به دفع آب های اضافی جهت برقراری بالانس با سطح الکترولیت می کند. نام این ساز و کار، "هوموتازیست" می باشد.

علاوه بر آن بر اساس مشاهدات پزشکی، میگرن، خود باعث کم آبی بدن می شود، که خود می تواند شروع کننده یک چرخه باشد (کم آبی سبب میگرن می شود و میگرن سبب کم آبی بدن). این بدین معناست که میگرنی که شما در چند روز اخیر تجربه کرده اید به نوعی فعالیت بدن شما تحت هوموتازیست می باشد.

الکترولیت، املاح معدنی است که در بدن است که حاوی الکتریسیته مثبت می باشند، که وظایف مهمی را برعهده دارند اعم از فعالیت های عصبی، قلبی و عروقی و تنظیم عملکرد ماهیچه ای است.

علاوه بر آن، "منیزیم" نیز ماده ای است مهم و حیاتی برای بدن، که یک ضد التهاب طبیعی به حساب می آید و از آنجایی که  میگرن به یک نوع پاسخ التهابی می باشد، بهترین درمان، استفاده از نمک حاوی املاح معدنی جهت تامین کمبودهایی است که مسبب بروز میگرن می گردند.



نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط

نرم افزار مدیریت مطب آنلاین بقراط، ثبت پرونده های الکترونیکی، مدیریت مالی مطب، جستجوی پزشکان، نوبت دهی آنلاین مطب و همچنین آموزش و توصیه های بهداشت و سلامت